Zimbrul de prietenul meu


Anul trecut am vazut prima data zimbrii de la Hateg. Nu ma asteptam sa ma marcheze in asa hal momentul. Sunt o daca (am lobul urechii lipit de maxilar – asta cica e metoda de identificare a dacilor) si pe masura ce ma apropiam de Sarmisegetuza, apoi de rezervatie, chemarea strabunilor urla tot mai tare in mine. Senzatia e devastatoare. Ca si cum te-ai apropia de locurile natale, numai ca simti in plus si legatura ta cu oamenii vechi, care, desi morti de mult, sunt construiti din aceeasi plamada ca si tine. Inima mi-a batut mai repede, simteam ca am regasit ceva drag, ce nu am pierdut niciodata, atata doar ca nu stiam ca zace in mine si trebuie reactivat.

Pe langa asta cu chemarea strabunilor, am mai avut o revelatie. Zimbrul batran, tata lor, cu coroana de scaieti in capul supradimensionat, cu ochii blanzi si inundati de ape, cu trupul subtire si incordat, seamana izbitor cu…prietenul meu. El nu catadicseste sa-mi citeasca blogul, asa ca nici o sansa sa se simta ofensat de o asemenea comparatie. Si nici n-ar avea de ce. Poate va intrebati de ce seamana prietenul meu cu  acest animal-totem care poarta in el vanatori magice si descalecari fabuloase. A avut intotdeauna ceva bovin in el. Indaratnicia combinata cu blandetea din ochi. Felul in care vorbeste din priviri. Zulufii adorabili din crestetul capului. Memoria inspaimantator de exacta pentru intamplari din trecut.

2 răspunsuri

  1. cum adica nu-ti citeste blogul??! Baga-i-l pe gat.

  2. eu daca ar fi sa scriu un articol despre prietena mea ar suna asa..”curva de prietena mea” Intre timp a devenit FOSTA.

Lasă un răspuns

