cum sa descojesti o portocala


Sunt o neindemanatica indaratnica. Eram genul de copil deloc cochet, vesnic lipicios pe obraji si rupt pe la genunchi. Mi-am pastrat din vremea aceea nonsalanta cu care gafez. Am picat proba de foc in fata comisiei formate din parintii prietenului meu (nu le zic socri, sa nu anticipam). Am luat cu gratie portocala in mana, am invartit-o pe toate partile admirandu-i textura si culoarea si dand-mi cu parerea cum ca nu e injectata, fiind cumparata din aprozar, nu din supermarket. Mai mult, avea o vanataie abia vizibila, semn ca nu si-au varat injectia otravita in ea. A venit momentul sa o desfac, sub privirile devoratoare ale mamei prietenului meu. Am descojit-o.  Ca pe un mar. Apoi i-am belit cu unghiile stratul amarui de sub coaja.  Ochii femeii se faceau din ce in ce mai mari. Devenisera cat cepele.

Nu asa se desface portocala. Ca lotusul. Ca lotu-sul. Ca lo-tu-sul.

Lasă un răspuns

