Pamantul catre oameni


Voua, tuturor acelora care ma bat la pas, se scalda in apele mele, imi exploreaza pesterile, imi escaladeaza muntii, ma sapa si ma culeg, imi cutreiera padurile, tuturor celor vii pe care ii gazduiesc fara discriminare de mii si mii de ani, le zic: aveti mai multa grija de mine, caci asa aveti grija de voi. Aratati-mi ca nu sunteti doar o specie autodistructiva, invatati odata ca nu va veni nimeni sa repare si sa culeaga dupa voi, tot ce va cer este sa ma lasati asa cum sunt. Sau mai bine zis, asa cum eram.

Eu nu sunt pe veci, nu ma regenerez din propria-mi cenusa, sau daca se intampla asta, imi ia mii de ani. De aceea va spun voua, muritorilor, ca si eu sunt muritor. Si credeti-ma, nu vreti sa asistati la moartea mea. Pentru simplul motiv ca va fi o demosnstratie a fortei devastatoare pe care voi insiva ati pus-o la cale cu mai multa sau mai putina inconstienta.

Redati-mi verdeata, reimpaduriti-ma, strabateti-ma la pas si cu bicicleta, sau, daca sunteti nemaipomenit de grabiti cu masini bio, folositi energiile alternative, materialele  biodegradabile, puneti-va odata la cale, pentru Dumnezeu, o organizare eficienta a deseurilor, nu ma obligati sa inghit toate scursurile voastre. Si mai ales, fiti eco, nu doar pentru ca e la moda. Sa fii eco este o atitudine, un mod de a fi, un semn ca te respecti pe tine ca om si pe mine, ca pamant care te gazduiesc.

Lasă un răspuns

